Slagwerkgroep weer winnaar Kleine Kring Festival

Onze slagwerkgroep is op zondag 1 oktober 2017 opnieuw winnaar geworden van het Slagwerkfestival van de Kleine Kring. Het is daarmee het vierde van de afgelopen vijf Kleine Kring festivals wat door onze slagwerkgroep wordt gewonnen! En dat mag een unieke prestatie worden genoemd.

Voor de zeer kritische juryleden André Willems en Jos Stoffels voerden onze slagwerkers, onder de deskundige leiding van dirigent Ronald Gerards, de volgende muziekstukken uit: ‘Suite for solo drumset and percussion’, ‘Djembé Festival’ en ‘Gabiëlla’s Song’. Vooral dit laatste nummer, met indrukwekkende zang begeleiding door Maartje Maas, maakte een grote indruk op de jury. Als altijd werd er voorafgaand aan het Kleine Kring festival weer een repetitie dag met aansluitend een zeer gezellig samenzijn georganiseerd door onze slagwerkgroep. De andere verenigingen die deelnamen aan dit festival, wat wederom plaats had in gemeenschapshuis ‘De Borgh’ in Budel, kwamen uit Maarheeze, Budel (2x) en Leende. Hiermee was deze editie van het Kleine Kring Slagwerk festival wat minder bezet als normaal gesproken. Het niveau was echter weer hoog. De tweede plaats was voor de A groep van EMM uit Budel, en de slagwerkers van ‘Philharmonie’ uit Leende wisten beslag te leggen op de derde plaats.

Klik hier voor de foto's

Repeitiezondag Heilights
zondag 27 mei 2018
Categorie:  Fanfare