Painting Classes Opening

Fanfare huldigde twee jubilarissen

Op zaterdag 10 juni werden onze jubilarissen 2017 gehuldigd. Jos Custers is 40 jaar lid van de Brabantse Bond van Muziekverenigingen en Toos Douven was gouden jubilaris, 50 jaar lid van de ‘Bossche Bond’ dus. Geheel in stijl werden de beide jubliarissen met muziek thuis afgehaald. Bij ‘Heidehof’ volgde er nog een gezellig samenzijn waarbij Jos en Toos de Bonds speld met oorkonde kregen.

Op zaterdag 10 juni werden Jos Custers en Toos Douven gehuldigd vanwege hun jubileum als lid van de Brabantse Bond van Muziekverenigingen.

JOS CUSTERS, 40 jaar lid

Jos is 40 jaar lid van fanfare St. Jozef. Hij is begonnen op alt sax om na enkele jaren over te stappen op de bariton sax. En dit instrument wordt nu nog steeds door hem bespeeld. In het verleden was Jos Custers betrokken bij het organiseren van diverse evenementen die samen met andere verenigingen uit Someren-Heide werden gehouden, zoals het Dorpsfeest en het Kerstconcert. Hij was enige jaren assistent secretaris en secretaris van onze vereniging. Ook heeft Jos 11 jaar deel uitgemaakt van blaaskapel d ‘De Bessembloazers’. Nu is hij lid van de muziekcommissie en de P.R. Commissie. Als zodanig is hij onder meer beheerder van de website en zorgt hij voor de persberichten die er namens de vereniging uitgaan.

TOOS DOUVEN, 50 jaar lid

Toos is afkomstig uit een muzikale familie en deze vonk is duidelijk ook op haar overgeslagen. Ze is ook lid geweest van diverse koren. Lange tijd heeft ze o.a. de muzikale leiding van kinderkoor ‘De Heidzangertjes’ op zich genomen. Het kerkkoor is nu nog overgebleven. En de fanfare natuurlijk. Hier is Toos altijd de bugel trouw gebleven. In 1999 werd ze tevens lid van fanfare De Poort van Brabant uit Maarheeze. In 2003 verliet ze ons korps, maar keerde in 2013 samen met echtgenoot Ton weer terug naar Fanfare St. Jozef en sindsdien speelt ze dus weer bij twee fanfare orkesten. Ook hun twee kinderen zijn lid geweest van onze fanfare. Inderdaad een muzikale familie dus! Toos heeft verder jarenlang de uniformen beheerd, en was samen met Ton vaak behulpzaam in de horeca bij diverse evenementen die door de fanfare werden georganiseerd, zoals de exploitatie van een feesttent tijdens de kermis.

Voor beide jubilarissen geldt dat ze regelmatig meehelpen bij allerlei acties die vandaag de dag door de vereniging worden gehouden.

Klik hier voor meer foto's

Er staan nog geen toekomstige evenementen gepland

Er staan nog geen toekomstige evenementen gepland