Kids geven volwassen concert

Ruim een half jaar lang hebben de leden van 'Young Dynamic' uit Lierop en de jeugdfanfare van Muziekvereniging Someren-Heide als één groot orkest, afwisselend in Lierop en Someren-Heide, gerepeteerd om gezamenlijk een concert te geven. Op zaterdag 23 maart was het dan zover, de dag van de uitvoering. Er was vooraf al aangekondigd dat er allerlei muziekstijlen te horen zouden zijn, en ook slagwerk en gitaarmuziek.

Om 20:00 u werd het concert in het gezellig aangeklede de Bunt in Someren-Heide geopend met een welkomswoord door Monique Driessen, en al snel bleek er niks te veel gezegd te zijn. Er kwam inderdaad van alles voorbij, van een bossa nova tot een canon, van het ingetogen 'Norse Legend' tot feestmuziek met 'Que si, que no'. Ondertussen begeleidde Ilse van Gastel het nummer 'Metal' op gitaar, en lieten de slagwerkers van zich horen in o.a. 'Pozea'. Belle van de Mortel en Sijn Boerekamp speelden op de marimba het stuk 'Tango' per Duo' waarmee ze eerder meededen aan de wedstrijd voor Solisten en Kleine Ensembles Slagwerk van de Boscche Bond. Het gehele programma verliep vlot en soepel, en om de beurt werd er een liedje gedirigeerd door Bjorn Lijten van Young Dynamic en Laura van der Leest-Brugel, de dirigente van de jeugd uit Someren-Heide. Ook van hen straalde het enthousiasme af. Voor men het goed en wel besefte was het laatste nummer afgelopen en kreeg het orkest een even groot als welverdiend applaus voor hun volwassen uitvoering. Daarna werd er in de foyer van de Bunt door zowel de jeugd als de ouderen nog een tijd gezellig nagepraat over dit bijzondere concert.

Foto's: Anny Hendriks

P1560213a

P1560222a

P1560233a