Zuid-Afrikaanse marimba band naar Someren-Heide

Het gebeurt niet zomaar elke dag dat er een muziekgroep uit Zuid-Afrika optreedt in Someren-Heide. Maar op maandag 29 april zal de 'Glenwood House School Marimba Squad'  uit George (Zuid-Afrika) een optreden verzorgen in de Bunt in Someren-Heide. De aanvang van dit concert is 19:30 u. De 'Glenwood House School Marimba Squad' is, zoals uit de naam al duidelijk mag worden, een school orkest. De 26 leden, zowel jongens als meisjes, zijn tussen de 14 en 17 jaar oud. Ze maken levendige melodieuze muziek op Afrikaanse marimba's.

De contacten met deze band zijn gelegd via het Europees Muziekfestival voor de Jeugd, wat plaatsvindt in het Belgische Neerpelt. Inmiddels treden hier ook orlesten van buiten Europa op en de 'Glenwood House School Marimba Squad' is, net als de slagwerkgroep van Muziekvereniging Someren-Heide een van de deelnemers aan dit festival. De Zuid-Afrikaanse muzikanten treden als voorbereiding voor het EMJ een paar keer op in Nederland, en het kwam voor hen mooi uit om op weg naar Neerpelt Someren-Heide aan te doen, en daar nog mooi een concertje mee te pikken. De leden van de band zullen worden ondergebracht bij gastgezinnen in Someren-Heide. Ook de slagwerkgroep van Muziekvereniging Someren-Heide zal haar programma voor het EMJ nogmaals uitvoeren in de Bunt op 29 april.

Wilt u graag een keer genieten van muziek die u zeker niet elke dag zult horen, kom dan dus naar dit unieke concert in Someren-Heide. De toegang is gratis.