Concert met Fanfare Wilhelmina Vlierden

De fanfare kan terugkijken op een leuk uitwisselingsconcert met Fanfare Wilhelmina uit Vlierden. Deze uitwisseling vond plaats op zondag 14 april in gemeenschapshuis de Bunt. Om 19:30 u heette voorzitter Wim iedereen van harte welkom, en in het bijzonder natuurlijk onze gasten uit Vlierden. Fanfare Wilhelmina, onder leiding van Mari van Gils opende het programma.

Het was meteen te horen dat dit orkest in een hoge divisie speelt. Ze hebben veel stukken met een hoge technische en ritmische moeiljikheidsgraad in hun repertoire. Een van deze stukken had een vliegtuigreis als thema en gelukkig was uit de muziek af te leiden hoe het vliegtuig weer veilig landde. Ook speelde fanfare Wilhelmina een nummer waar het Leger Des Heils de inspiratiebron voor is geweest. Hun laatste stuk was de concertmars 'Maxima'. Deze mars is door de uit Vlierden afkomstige componist Erik Swiggers gecomponeerd voor het, destijds nog, prinselijke paar Willem-Alexander en Maxima.

Onze fanfare bracht onder de als altijd enthousiaste leiding van Karin van Dijk weer een aantal Spaanse nummers ten gehore, als voorbereiding op het Snapazz concert op 1 juni a.s. Zo klonk het spetterende 'Seville', 'Despacito', de grote zomerhit van enkele jaren geleden, en 'Malaguena'. Ons eerste werk was echter 'Orion', ook een concertmars, een zg. 'slow-march' waarin duidelijk Oosterse invloeden te horen zijn. Verder speelden we nog 'Stil in Mij', met een bariton solo van Tycho, en 'Rood', zeer bekend via Marco Borsato. Ook na dit concert werd er, onder het genot van een drankje, nog een tijd gezellig nagebuurt in de foyer.

IMG 5441a

IMG 5473a

Voor meer foto's: klik hier

Foto's: Patrick vd Broek.

Er staan nog geen toekomstige evenementen gepland

Er staan nog geen toekomstige evenementen gepland