Snapazz concert: heerlijke Spaanse avond!

Het Snapazz concert van het fanfarekorps wat op zaterdag 1 juni werd gehouden is een uitstekend geslaagd evenement geworden. Om 20:00u was de van een Spaanse aangekleding voorziene grote zaal van de Bunt mooi gevuld, en heette voorzitter Wim Jaspers alle aanwezigen van harte welkom. Daarna gaf hij het woord over aan de presentator van de avond, toreador Stan de la Cruz (Stan vd Kruijs). Via een rad van avontuur speelde hij met het publiek een spel waarmee de volgorde van het programma bepaald zou worden.

Diverse bekende gasten en solisten verleenden hun medewerking aan het concert. Freddy Mercury (Tycho Henkes) verzorgde samen met Montserrat Caballe (Willy Volmering) en een Spaans uitgedoste bekken speelster (Ingrid Linders) het solowerk in 'Barcelona', bekend van de Olympische Spelen van 1992. Belle v.d. Mortel en Stijn Boerekamp speelden op marimba het stuk 'Tango per due', waarmee ze onlangs een fraaie 1e prijs wisten te behalen tijdens de Brabanste Solistenwedstrijd. Accordeoniste Otine van Erp werd door de fanfare begeleid in  'Adios Nonino', heel beroemd geworden na de bruiloft van ons huidige koningspaar. Zang was er van Evy Thelosen in 'Don't Cry for me Argentina' uit de musical 'Evita' en, samen met Paul van Zoggel,  in 'Amigos Para Siempre'. Ook was er nog een mooie alt saxofoon solo te horen van Monique Driessen in het stuk 'Aranjues Mon Amour'. Andere nummers op het programma waren o.a. de mars 'Seville', 'Samba de Janeiro, 'Bamboleo' en 'The Mask of Zorro'. (Zorro was een Spanjaard!)  Ondertussen kon het publiek zich tegoed doen aan diverse Spaans georienteerde snackjes en hapjes die in de zaal werden geserveerd. Tijdens het concert werd al duidelijk dat de opzet en het gebodene zeer werden gewaardeerd, wat voor ons als vereniging natuurlijk een mooie opsteker is. Na de gevraagde toegift van de fanfare kwam de ‘Tuna Ciudad de Luz’ het podium op. Dit Eindhovense studentenorkest brengt traditionele Spaanse muziek en zang waarbij ook traditionele instrumenten worden gebruikt. De 'Tuna' wist de feestelijke sfeer goed vast te houden. Mede dankzij de inzet van vele externe vrijwilligers hebben we weer een mooie avond aan kunnen bieden aan ons publiek.

Foto's: Patrick v.d. Broek.

20190601 Snapazz Concert Muziekvereniging Someren Heide 09a

20190601 Snapazz Concert Muziekvereniging Someren Heide 11a

20190601 Snapazz Concert Muziekvereniging Someren Heide 22a

20190601 Snapazz Concert Muziekvereniging Someren Heide 30