Muziekvereniging sluit seizoen af met buitenconcert.

Het laatste optreden van het seizoen 2018 / 2019 vond plaats op maandag 1 juli. Alle afdelingen van Muziekvereniging Someren-Heide presenteerden zich tijdens het buurtenconcert ofwel het buitenconcert wat dit jaar ook echt een buitenconcert werd. We werden zeer gastvrij ontvangen in de Sprokkelbuurt, bij de familie v.d. Boer aan de Nieuwendijk. Na een openingswoord van voorzitter Wim trad enkele minuten na 19:30 u als eerst het fanfare orkest op. Onder leiding van Karin van Dijk werd het Snapazz concert nog een keer dunnetjes overgedaan. Het publiek genoot opnieuw duidelijk van de temperamentvolle Spaanse klanken. Daarna waren er vijf optredens van solisten. Dit waren allemaal leden van de jeugdgroep. Zij hadden het lef om alleen of als klein ensemble in de openlucht een solo te spelen. Sommige solisten werden begeleid via een CD. Emma de Graaf speelde op elektrische piano twee mooie stukjes.

Daarna kwam Nienke Swinkels. Zij speelde helemaal alleen, zonder enige begeleiding twee liedjes op bugel. Niels van Bree voerde op trompet de solo 'That I Love You' uit. Loes Derks vervolgde het mini solisten concert op trombone met 'Synthsations'. Op alt saxofoon speelde Lyn Tomassen 'Basie's Blues' en ten slotte voerden Teun Nagel, Belle v.d. Mortel en Stijn Boerekamp op één marimba het werk 'Eli Greens Cace Walk' uit. Daarna was de jeugdfanfare met dirigente Laura aan de beurt. Zij speelden naast nieuw repertoire ook nog een paar stukjes van het Kids Concert, wat in maart samen met de jeugdfanfare uit Lierop in de Bunt werd gehouden. Tijdens hun uitvoering kwam er diverse  keren een flinke windvlaag de hoek om. Ondanks de wasknijpers waaiden de muziekpartijen in het rond maar onze jeugd ging onverstoorbaar verder. Vervolgens werden er drie diploma's van de muziekschool uitgereikt door Monique Driessen. Lyn Tomassen ontving het B diploma voor alt sax en Belle v.d. Mortel en Stijn Boerekamp kregen een certificaat voor mallets. Monique liet nog weten dat ze allemaal een eindcijfer van 7,5 of hoger hadden. Een prachige prestatie dus! Tussendoor werd er ook nog een boeket overhandigd aan Diny Haazen en Ria v.d. Kerkhof, twee mensen die als vrijwilliger altijd klaarstaan voor onze club. De vroegere commissarissen maakten kenbaar nog altijd een warm hart te hebben voor Muziekvereniging Someren-Heide. Namens hen werd er een enveloppe met inhoud overhandigd aan de voorzitter. De inhoud komt ten goede aan onze jeugdafdeling. Het buitenconcert werd afgesloten door onze slagwergroep. Onder de vertrouwde leiding van Ronald Gerards hadden ze met 'Truth of Touche  lounge muziek op hun programma, en ze gaven al een voorproefje op de Heise Bierfesten met 'Atemlos durch die Nacht' van Helene Fischer. Daarna was het snel opruimen en elkaar een fijne vakantie toewensen. Een flink aantal mensen bleef nog een tijd gezellig nakletsen, waarmee wordt bewezen dat zowel buurtenconcert als buitenconcert een prima benaming is voor dit evenement.

Foto's: Patrick v.d. Broek / Martien Hendriks.

20190701 Buitenconcert 24a

20190701 Buitenconcert 26

20190701 Buitenconcert 02

20190701 Buitenconcert 47a