Jeugd in Concert.

Vrijdag 13 dec (geen ongelukken gebeurd!) werd er in De Bunt een concert gehouden door onze Jeugdfanfare, in samenwerking met het Opleidingsorkest van Fanfare De Vooruitgang uit Stiphout. Om 20:00 u verwelkomde onze voorzitter Wim Jaspers alle aanwezigen, en in het bijzonder natuurlijk onze gastvereniging uit Stiphout. Daarna nam Monique Driessen van de jeugdcommissie het woord over.

Zij legde uit hoe de avond verder ingevuld zou worden, en vertelde dat de beide groepen al een hele tijd bezig waren geweest met de gezamenlijke nummers. Ze hadden vóór het concert een uur samen gerepeteerd aan deze liedjes, en dat was goed verlopen. In het eerste gedeelte speelden de jeugdfanfares elk apart twee nummers, en na de pauze volgden er vier stukken die door alle muzikanten samen gespeeld werden. Het Opleidingsorkest van Fanfare De Vooruitgang opende vervolgens het concert. Zij lieten muziek horen uit o.a. de tekenfilm serie 'The Flintstones', welbekend bij de opa's en oma's zoals hun dirigent Paul van de Veerdonk opmerkte. Hij presenteerde het programma van de jeugd uit Stiphout op een leuke manier. Onze jeugd voerde onder leiding van Laura van der Leest o.a. een heus concertstuk uit: 'Metal'. In dit nummer hebben alle muzikanten hard te werken. en komt met name ook het slagwerk goed aan zijn trekken. Na de pauze speelden de beide orkesten samen nog vier liedjes. Hieronder muziek uit 'The Pirates of the Caribbean' en een liedje van Adele. Beslist geen gemakkelijke muziek om te spelen, maar het klonk uitstekend. De jonge muzikanten werden door het publiek beloond met een staande ovatie. En ze hadden als toegift nog 'We wish You a Merry Christmas'. We kunnen terugzien op een zeer geslaagd concert waarin bewezen werd dat er nog steeds jeugd is die zich vol enthousiasme inzet voor de blaas- en slagwerkmuziek in verenigingsverband.

191213 02

191213 03

191213 04

191213 05

Foto's: Patrick van de Broek.

Voor meer foto's klik op Beeldbank in het hoofdmenu van onze website.