Nieuwe start.

Vanaf medio maart zijn alle openbare activiteiten van onze vereniging opgeschort geweest vanwege het corona virus. Er is groepsgewijs, of soms individueel, nog wat gerepeteerd via Skype, Facetime e.d. onder leiding van de dirigenten. Dit heeft zeker zijn vruchten afgeworpen, maar in meerdere opzichten is dit natuurlijk niet ideaal. Nu zijn we, zij het met de nodige maatregelen, weer gestart met gezamenlijk repeteren 'op locatie'. Onze slagwerkgroep is op woensdag 10 juni weer begonnen. Aangezien zij met

minder dan 30 personen zijn mogen ze als complete groep repeteren. De fanfare moet in twee groepen worden opgesplitst, en daarbij is gekozen voor 'licht koper' en 'zwaar koper'. Maandag 15 juni mocht het licht koper als eerste weer aantreden in De Bunt. Om de vereiste onderlinge afstand van 2 m te waarborgen repeteert het fanfare orkest voorlopig in de grote zaal.

Voor de fanfare was het in meerdere opzichten een nieuwe start. Het was namenlijk ook de eerste repetitie met onze nieuwe dirigent Thom Roosen. Vanwege de corona situatie is de wisseling van dirigent helaas niet mogen gaan zoals we dat gepland hadden. We willen zeker nog op een gepaste manier Karin van Dijk uitzwaaien. Zij heeft 10 jaar op een fantastische manier de muzikale leiding gevoerd over ons fanfarekorps, en ze was nog zoveel meer dan alleen maar dirigente. Op dit moment kunnen we echter nog niets concreet plannen en zijn we afhankelijk van verdere overheidsbeslissingen.

Zoals op bijgaande foto te zien is zijn onze muzikanten super blij dat er in elk geval weer normaal, zij het nieuw normaal, gerepeteerd kan worden.