Zonnig buitenconcert.

Op woensdag 21 juli werd het (korte) seizoen 2020/2021 door Muziekvereniging Someren-Heide afgesloten met een buitenconcert, ofwel buurtenconcert. Deze keer tekende de allernieuwste buurt van Someren-Heide, de Appelhof, voor de mede organisatie van het geheel. De weersomstandigheden waren heel goed en daarom kon het deze keer een echt buitenconcert worden. Rondom en op het pleintje aan de Eggendreef hadden zich heel wat mensen verzameld toen voorzitter Wim Jaspers om ca 19:30 u iedereen welkom heette, en vertelde hoe blij we waren om eindelijk weer eens voor publiek op te kunnen treden. De 1,5 m afstands regel moest nog worden aangehouden, maar dat was niet zo'n probleem op deze buitenlocatie. Het concert werd geopend door de blokfluiters.

Vier dappere dames die, o.l.v. Monique Driessen, altijd flink hebben doorgerepeteerd. Ze speelden drie liedjes waarin al veel muzikaliteit tot uiting kwam. Als tweede trad de jeugdfanfare op. Deze stond onder leiding van Laura v.d. Leest. Ze hadden een pittig programma wat met name op technisch vlak nogal wat vroeg, maar lieten horen dat de term 'klein maar fijn' nog steeds geldig is voor hun. Ondanks het beperkte aantal repetities na de herstart klonk het alweer heel volwassen en technisch was het dik in orde. Daarbij  werd ook het solo werk niet geschuwd. Kortom, een geweldige prestatie van onze jeugdfanfare! Daarna volgde de diploma uitreiking. Als eerste kregen de vier blokfluit leerlingen een mooi diploma. Zij gaan nu verder met een ander muziekinstrument, en we hopen deze talenten binnen niet al te lange tijd bij de 'grote' fanfare te kunnen begroeten. Nickey Thomassen en Jayke Henkes kregen het B diploma alt saxofoon van muziekschool Musicas, en Petri Verest keeg het B diploma tenor saxofoon van Musicas. Vervolgens was de slagwerkgroep o.l.v. Ronald Gerards aan de beurt. Ook zij bereikten na enkele repetities al weer een hoog niveau en brachtten een aantal vlotte melodieuze nummers waarvan het publiek duidelijk genoot. Het slotnummer van de slagwerkgroep, 'Africa' van Toto, werd op basgitaar begeleid door Harry Claessens. Het buitenconcert werd afgesloten door de fanfare. Voor hun was dit het eerste concert onder leiding van de 'nieuwe' dirigent Thom Roosen. Na een paar maten van de openingsmars 'Arsenal' werd al duidelijk dat het wederzijdse vertrouwen er was en ook de fanfare liet een mooi programma horen van een goed muzikaal niveau. Demi Boerekamp speelde op bugel de solo partij in 'Thinking of You'. Het laatste nummer van de fanfare was een heuse Bohmische polka, en na de slotnoot liet dirigent Thom weten dat de koelkasten met drank nog leeg moesten. Er werd nog geruimte tijd gezellig nagepraat onder het genot van een drankje en een hapje. Voor Muziekvereniging Someren-Heide is het nu zomervakantie. We hopen in de week van 6 september de repetities weer te kunnen hervatten, en wensen vanaf deze plaats iedereen een mooie rest van de zomer en een goede vakantie toe.

20210721 Buitenconcert 07b

20210721 Buitenconcert 14b

20210721 Buitenconcert 09a

20210721 Buitenconcert 23b

20210721 Buitenconcert 45b

Foto's: Patrick van de Broek en Annie Hendriks.

Klik voor meer foto's op Beeldbank in het hoofdmunu.