Verenigingsweekend was helemaal top!

Op 7 en 8 mei hielden we een verenigingsweekend. Dit werd georganiseerd door de commissie die eigenlijk onze meerdaagse concertreis naar Trier e.o., die oorspronkelijk in mei 2020 gepland was, zou gaan regelen. Men was al volop bezig met de organisatie van deze reis toen de corona uitbraak roet in het eten gooide. De corona epedimie zorgde er voor  dat er ook in 2021 en dit jaar afgezien moest worden van een concertreis, en in overleg met het bestuur besloot de commissie om in mei dit jaar een verenigingsweekend te organiseren om na de lange periode van corona maatregelen de verenigingsband nog eens extra aan te halen. En zo werd het dus camping 'De Kuilen' van de familie vd Kruijs in Someren-Heide in plaats van Duitsland. Nagenoeg alle leden namen deel aan dit weekend wat dus vooral in het teken van 'team building' stond. Zaterdag middag om 12:00 u werd het verenigingsweekend gestart met een even uitgebreide als heerlijke lunch. Daarna werden er teams geformeerd waarbij elk team bestond uit zowel jongeren als ouderen en leden van de fanfare en leden van de slagwerkgroep. Echte mixed teams dus. Elke groep legde een spelletjes parcours af waarbij sommige spellen per groep werden gespeeld, en andere met twee groepen tegen elkaar. Bij diverse van deze spellen was de hilariteit groot.

Daarna was er koffie of een ander drankje met gebak wat beschikbaar was gesteld door Bakkerij vd Mortel uit Someren. Het volgende onderdeel was een kwis. De eerste ronde bestond uit een schriftelijke vragenlijst en daarna waren er nog vragen bij afbeeldingen en geluidsfragmenten uit een Power Point presentatie. Het was opvallend hoe goed sommige leden op de hoogte zijn van het repertoire en evenementen uit het verleden. Op diverse ogenschijnlijk moeilijke vragen kwam snel een antwoord. (Natuurlijk werd er door iedereen goudeerlijk gespeeld!) Na de kwis was het tijd voor friet met snacks en daarna verhuisden we naar een andere zaal waar goochelaar/mentalist Jos Schings een optreden gaf. Hij liet iedereen werkelijk stomverbaasd staan bij zijn trucs met kaarten en geachten lezen. Je weet dat het illusie is, maar toch!  Na dit spectaculaire optreden werd er nog tot in de (zeer) late uurtjes zeer gezellig gefeest bij de muziek van een DJ. Zondag om 11:00 u was er een gezamenlijk ontbijt. De een zat er frisser bij dan de ander, maar Sylvia Aarts en Maria vd Kerkhof hadden gezorgd voor drie verschillende smaken heerlijke soep, en met wat goed belegde broodjes erbij was iedereen wel weer opgeknapt voor het concert wat om 13:00 u begon. Dit informele concert vond plaats op het terras voor het camping cafe. Behalve de fanfare en de slagwerkgroep trad ook het koor 'Combo Cantorij' uit Someren op. De fanfare o.l.v. Thom Roosen opende het concert. Er werden vier stukken gespeeld, het laatste stuk 'Bohemischer Traum' werd door het publiek met enthousiast  handengeklap begeleid. Daarna kon men genieten van 'Combo Cantorij' o.l.v. Emmy Stultiens. Dit koor is niet heel groot, maar heeft zeker een volwassen volume, en hoewel de mannen duidelijk in de minderheid zijn is de klankbalans goed. Het koor zong o.a. Viva la Vida, zeer bekend van de band Coldplay, en de all time klassieker 'Vivre', ofwel 'Laat mij'. Dit enthousiaste koor leverde een mooie bijdrage aan het concert wat werd afgesloten door de slagwerkgroep, gedirigeerd door Ronald Gerards. Zij brachtten o.a. twee nummers waarbij zanger/gitarist en lid van onze slagwerkgroep Jeroen vd Eerenbeemt werd begeleid, en tot slot speelden ze nog de speciaal vanwege het 100 jarig bestaan van Someren-Heide gearrangeerde versie van het Someren-Heise volkslied de 'Zomerse hei'. Daarna was er nog ruim de gelegenheid om onder het genot van een drankje na te praten over dit zeer geslaagde weekend. Een groot compliment voor de organisatie commissie en de bestuursleden is zeker op zijn plaats!

IMG 1723b

IMG 1739b

IMG 1745b

IMG 1791c

IMG 6109b

IMG 6133b

IMG 6174b

Voor meer foto's klik op Beeldbank in het hoofdmenu.

Buurt concert.
woensdag 20 juli 2022