Ad Triepels nieuwe dirigent fanfare.

Met ingang van juni 2022 is Ad Triepels uit Geleen de nieuwe dirigent van ons fanfare orkest. We nemen na korte tijd dus al afscheid van Thom Roosen, die onder zeer buitengewone en moeilijke omstandigheden zijn taak als dirigent bij onze fanfare uit heeft moeten voeren. Medio juni 2020 moest hij vanwege de corona beperkingen beginnen met repeteren in groepen waarna al snel de zomervakantie volgde. Kort na deze vakantie werden er weer strengere corona maatregelen ingevoerd waardoor het vereningingsleven helemaal stil kwam te liggen. In de zomerperiode van 2021 konden de repetities worden hervat, maar in het najaar volgde wederom een lock down die tot februari van dit jaar duurde. Dit alles is natuurlijk verre van ideaal geweest voor het gewenningsproces, en na een evaluatie in april j.l. is er besloten om de samenwerking stop te zetten. We vinden het uiteraard heel vervelend hoe dit allemaal verlopen is en willen hierbij Thom nogmaals bedanken voor zijn inzet voor onze vereniging.

We vonden Ad Triepels bereid om, in eerst instantie als interim, de muzikale leiding van de fanfare op zich te nemen. Sinds begin dit jaar heeft Ad onze jeugdfanfare al onder zijn hoede, en menige leerling van onze vereniging heeft les van hem gehad. Er bleek direct ook een goede wederzijdse klik te zijn met de 'grote' fanfare. Daarom werd aan Ad gevraagd of hij ook van dit orkest vaste dirigent wilde worden, waarop hij dus inmiddels bevestigend heeft gereageerd.

Van huis uit is Ad Triepels slagwerker. Hij heeft een slagwerk opleiding afgerond aan het conservatorium in Maastricht, en studeerde daar ook HaFa directie. Na zijn afstuderen speelde Ad o.a. vier jaar lang als allround slagwerker in het orkest van Andre Rieu. Saillant detail is dat hij daar werd opgevolgd door Ronald Gerards, de huidige dirigent van onze slagwerkgroep. Naast nu dus onze fanfare is Ad nog dirigent van drie andere korpsen. Deze zijn allemaal afkomstig uit Limburg. Hij is verder nog docent bij muziekschool Rick in Weert en geeft cursussen en workshops op scholen en specifiek voor verenigingen. In 1991 startte hij een eigen slagwerkspeciaalzaak in Beek. Later verhuisde de drumwinkel naar Geleen, maar dit jaar is hij met deze zaak gestopt.  Ad is getrouwd en heeft twee zonen. Bijna alles wat hij doet staat in het teken van muziek en zijn motto is: Zonder muziek geen leven.

We wensen Ad Triepels een hele fijne tijd toe bij Muziekvereniging Someren-Heide.

Start repetities fanfare.
maandag 05 sept 2022