Mooie afsluiting seizoen met prima buurtconcert.

Op woensdag 13 juli werd het seizoen 2021/2022 door Muziekvereniging Someren-Heide afgesloten met een buurtconcert. De weersomstandigheden waren evenals vorig jaar heel goed zodat er aan de andere benaming voor dit concert, nl. buitenconcert, alle recht kon worden toegedaan. We waren te gast in de buurt Michielslaan bij de familie Boerekamp. Het was meteen duidelijk dat deze buurt er alles aan had gedaan om zowel ons als het publiek goed te ontvangen. Iets na 19:00 werd het concert geopend door onze voorzitter Wim Jaspers die iedereen van harte welkom heette op deze mooie zomeravond. Hij bedankte ook alvast de buurt, en in het bijzonder de familie Boerekamp,  voor de organisatie en de uitstekende ontvangst. Daarna was het muzikale woord aan de jeugdfanfare die voor de eerste keer een concert gaf onder leiding van hun 'nieuwe' dirigent Ad Triepels, die vanaf begin dit jaar de muzikale leiding heeft over het jeugdorkest.

Zijn voorgangster Laura vd Leest - Brugel heeft deze kleine groep op een uitstekend muzikaal niveau gebracht en er op alle fronten een zeer hecht geheel van weten te smeden. De jeugd bewees onder leiding van Ad Triepels het niveau goed vast te hebben gehouden. Dit dus ook ondanks alle corona beperkingen. Ze speelden o.a. een soort medley met muziek van Beethoven. Geen gemakkelijk stuk, maar wel heel goed uitgevoerd. Daarna was er nog bijzondere aandacht voor Lotte Swinkels. Zij had namenlijk haar diploma  A  Trompet van de muziekschool behaald met als eindcijfer een hele dikke acht!  Vervolgens trad de slagwerkgroep, onder leiding van Ronald Gerards, op. De dirigent gaf aan dat er naar zijn idee voor een uitdagend programma was gekozen met als nieuwigheid nog dat dit geheel non stop uitgevoerd zou worden. Het publiek kon ruim 25 minuten genieten van de muziek van onze slagwerkgroep. Bij het wisselen tussen de verschillende nummers werden er solistisch stukjes gespeeld waarbij vooral de drumset solo van Rens vd Kruijs indruk maakte. Met deze invullingen was er inderdaad sprake van een non stop programma. De slagwerkgroep beeindigde hun optreden met de speciale 100 jaar Someren-Heide jubileum versie van 'De Zummerse Hei', waarna het applaus vanuit het publiek wel duidelijk maakte dat men met volle teugen had genoten van onze slagwerkers. De fanfare besloot het concert, en Ad Triepels kwam opnieuw op de dirigentenbok staan voor wederom een primeur. Vanaf medio mei van dit jaar staat ook de 'grote' fanfare onder zijn leiding en het was ook voor de 'grote' fanfare het eerste concert met als dirigent Ad Triepels. De fanfare had het zich niet gemakkelijk gemaakt met o.a. 'Lord Tullamore' en 'Gate 11'. Het eerste stuk staat qua niveau een divisie hoger dan waar ons fanfare orkest in speelt. 'Gate 11' verhaalt, heel actueel, over de perikelen op een groot modern vliegveld waar rust en hectiek elkaar snel afwisselen. Er kon maar enkele weken aan dit niet echt gemakkelijke muziekstuk gewerkt worden, maar het werd goed gespeeld. Het slotnummer 'Bohmischer Traum' bracht het publiek al goed in vakantie stemming, en onder het genot van een drankje en een hapje werd er nog geruime tijd nagepraat op het erf van de familie Boerekamp. De leden van Muziekvereniging Someren-Heide kunnen met een goed gevoel zomervakantie gaan vieren. Na de vakantie zullen alle muzikanten meteen vol aan de bak moeten  voor de 'Heilights' 2023, een evenement wat ter gelegenheid van ons 75 jarig bestaan zal plaatsvinden op 9 en 10 juni volgend jaar.

Foto's: Annie Hendriks.

DSCN9534a

DSCN9538a

DSCN9588a

DSCN9590a

DSCN9659a

DSCN9648a

Voor meer foto's klik op Beeldbank in het hoofdmenu.

Start repetities fanfare.
maandag 05 sept 2022